Mağaza Performansını Artıran Perakende Tabela Türleri

Mağaza Performansını Artıran Perakende Tabela Türleri

Dış Mekan Perakende Tabelalarının Türleri

Dış tabela, binanıza dikkat çekmek ve değerli yaya trafiğini mağazanızın önünden geçirmekle ilgilidir. İşletmenizin ne olduğunu ve ne sunduğunu açık ve öz bir şekilde ilan etmeli ve elinizdeki tüm marka değerini kullanmalıdır. Bu tür dış mekan perakende tabelaları yardımcı olabilir.

Mağaza Cephesi Tabelaları

Mağaza cephesi tabelalarının zor kısmı tasarımı mükemmelleştirmektir. Markanızı çağrıştıran, kolayca tanınan ve yeni müşterilere işletmenizin ne olduğunu anlatan bir tasarım olmalıdır. Önemli olarak, mağazaların %60’ı, büyük tabelalardan %10’luk satış artışı bildirmektedir. Kurulmuş bir markanız varsa, mağaza cephesi tabelanızı mükemmelleştirme noktasına kadar incelemişsinizdir. Küçük işletmeler ve binalar için, logonuzun ve/veya adınızın ne kadar çekici olduğunu görmek için anket yapmak ve bu geri bildirimi tasarımınıza uygulamak önemlidir, çünkü bu genellikle mağaza cephesi tabelanız olarak kullanılacaktır​.

Dış Mekan Tabelaları

Sandviç panoları, duvar resimleri ve yönlendirme tabelaları; bunların hepsi dış mekan tabelası olarak sayılır. Dış mekan tabelaları, öncelikle işletmenize gelen yaya müşterileri çekmek için tasarlanmıştır ve etkilidir. 2012’de yapılan bir ankete göre, Amerikalıların %76’sı tabelalarına dayanarak yeni bir işletmeye giriyor. Mütevazı sandviç panosu, indirimler, etkinlikler ve diğer promosyonları duyurmanın ucuz ve etkili bir yoludur. Hafif yürekli bir sandviç pano esprisi de potansiyel müşterilerle iş yerinize girmeden önce bağlantı kurmanıza yardımcı olur. Bu arada, duvar resimleri ve yönlendirme tabelaları işletmenizin farkındalığını artırır​.

Billboardlar

Araştırmalar, 18 yaş ve üzerindeki insanların %71’inin yol kenarındaki reklamları ve billboardları her gördüklerinde fark ettiklerini göstermiştir. ABD’de sadece 340.000’den fazla billboard var, bunların 9.600’ü dijitaldir, billboardlar hiçbir yere gitmiyor. Aslında, evrim geçiriyorlar. Perakendeciler, mağazalarına trafik çekmek, sınırlı süreli promosyonları, deneyimleri veya yeni ürünleri göstererek daha fazla iş çekmek için billboardları kullanabilirler​.

İç Mekan Perakende Tabelalarının Türleri

İç mekan tabelaları, tüketicilerin büyük binalar, alışveriş merkezleri ve ticari perakende mülkleri içinde yollarını bulmalarına yardımcı olurken, müşterileri anahtar ürünler ve deneyimlere hazırlamaya yardımcı olur. İşte bazı örnekler.

Demo İstasyonları

Giderek artan bir şekilde, tüketiciler ürünleri çevrimiçi araştırıyor ve ardından satın almadan önce nihai kararlarını vermek için mağazaları ziyaret ediyorlar. Yeni tür perakende tabelaları, bu artan tüketici eğilimini karşılamak için açıkça geliştirilmiştir ve etkileşimli demo istasyonları bunlara dahildir. Demo istasyonları, müşterilere anlamlı marka deneyimleri sunarken, aynı zamanda satın almayı düşündükleri ürünlerle oynamalarına da olanak tanır. Google ve Amazon, Google Home ve Amazon Alexa hoparlörleri ve akıllı prizler, ampuller ve bağlı termostatlar gibi bir dizi aksesuar içeren bağlı ev ekranlarıyla bu konsepti mükemmelleştirmiştir​.

Yönlendirme ve Bilgilendirme Tabelaları

Bir ürün sergisini veya yeni bir mağazayı bulmak için olsun, yönlendirme ve bilgilendirme tabelaları, alışveriş yapanların gitmek istedikleri yere ulaşmalarına yardımcı olur. Bu tabelalar, binanızın içinde ve ayrıca tuvaletler, yemek alanları, çocuk bakım istasyonları gibi belirli yerlerin önünde yerleştirilmelidir. Bu tabelalar doğrudan satışa katkıda bulunmasa da, iç mekan navigasyon sistemleri, tüketicilerin %73’ünün marka sadakatlerini etkilediğini söylediği olumlu marka deneyimlerine katkıda bulunur.

Promosyon Tabelaları

Promosyon materyalleri, çoğu işletme sahibinin perakende tabelalarının türlerini düşündüğünde aklına ilk gelenlerdir. Bu tabelalar, indirimli fiyatları, paketleri ve diğer ürün ve hizmet türlerini açıkça ilan eder. Genellikle belirli mağazaları, yaklaşan etkinlikleri ve büyük binalardaki çekilişleri tanıtmak için kullanılırlar. Araştırmalar, “düşük fiyat” tabelalarının, ürünün işaretsiz versiyonuyla aynı fiyata perakende satışa sunulmasına rağmen satışlarda maddi bir artış sağlayabileceğini bulmuştur. Birkaç parça kağıt ve biraz mürekkep maliyetinden başka bir şey gerektirmeyen ucuz bir yöntemdir​.

Elektronik Tabelalar

Artırılmış gerçeklik, mağaza içi kişiselleştirilmiş öneriler ve dijital ekranlar. Bu yeni tabelalar, tesisleri dijital ekosistemlere dönüştürerek işletmelerin alışveriş yapanlarla etkileşim kurma biçimini değiştiriyor.

Dijital Ekranlar

Dijital tabelalar, çağdaş reklamcılığın en etkili türlerinden biri olarak kendini kanıtlamıştır. Statik tabelalardan daha fazla dikkat çeker ve misafirlerin tesisinizde yaşadıkları deneyim üzerinde daha ince kontrol sağlarken, tüketicilerin kişisel zevklerine uyacak şekilde dinamik olarak güncellenebilir. Bu tabelalar ayrıca, tüketicileriniz hakkında en çok hangi ürünlere zaman harcadıkları ve hangi reklamların en fazla sorguyu tetiklediği gibi değerli veriler toplamanıza yardımcı olur. Dijital tabelalar, perakende konumlarında yaygın hale gelmiştir, perakendecilerin %94’ü müşteri deneyimini geliştirmek için dijital tabelaları kullandıklarını belirtmiştir​.

Akıllı Aynalar

Akıllı aynalar, diğer dijital ekranlara benzer, ancak işleri bir adım daha ileri götürür. Reklamları ve promosyonları görüntülemenin yanı sıra, sanal deneme yapma yeteneğine de sahiptirler, bu da alışveriş yapanların yeni giysilerde nasıl görüneceklerini fiziksel olarak giymeden görmelerine olanak tanır. Akıllı aynaların satışları artırdığı bulunmuştur ve büyük perakendeciler H&M gibi mağazalarına eklemektedir​.

Artırılmış Gerçeklik

Şu anda mevcut olan en önemli perakende tabelaları türlerinden bazıları artırılmış gerçeklik aracılığıyla erişilebilir. AR teknolojisi, perakendecilerin dijital medya üniteleri, AR oyunları ve çeşitli kişiselleştirilmiş marka tanıtımları gibi yeni reklam kategorilerine erişim sağlamaktadır. Tüketiciler de bu teknolojiyi benimsedi, %70’ten fazlası, AR’nin deneyimin bir parçası olması durumunda daha sık alışveriş yapacaklarını söyledi. Resonai’nin Vera platformu, bu AR deneyimlerini erişilebilir şekillerde sunarak binanıza heyecan verici bir dijital katman ekler​.

Kaynaklar

  1. FedEx Office Anketi: Dikkat Çekici Tabelalar Satışlara Katkı Sağlıyor
  2. Perakende Tabelası Türleri
  3. Yeni Araştırma: Çevrimiçi Araştırmanın Mağaza İçi Satın Almalar Üzerindeki Artan Etkisi
  4. ABD’deki Billboard Sayısı
  5. İnsanlar İndirimlere Dayanamıyor

Bu gönderiyi paylaş

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir